Netty

Als kind wilde Netty heel graag muziek maken, maar voor een opleiding was toen geen geld. Maar toen ze begin 20 was, is ze begonnen met les op een elektronisch orgeltje.
Na de geboorte van haar kinderen kreeg Netty de kans om op het kerkorgel les te krijgen van Gerrit van Eeden, organist van de Opstandingskerk in Voorburg. Gelijk bij de eerste les was ze verkocht: Wat klonken de muziekstukken mooi op een echt orgel.
Na een aantal jaar les kreeg ze de mogelijkheid om organist te worden bij de Mantel. Daar was ze heel erg blij mee. Meer dan 25 jaar is ze daar organist geweest. Helaas zijn de diensten daar nu gestopt vanwege corona.
Ook in het Rode Kruis ziekenhuis en later Haga, en in Houthage heeft ze jaren met plezier gespeeld.
Sinds Netty met haar gezin een aantal jaren geleden in Wateringen is komen wonen, speelt ze ook ongeveer één maal per maand in De Lichtbron.
"Er is zoveel mooie orgelliteratuur. Ik vind het  fijn om daar regelmatig iets van te laten horen."