Cor

Cor Verbree (31 december 1957) ontving zijn eerste orgellessen van Cors Kuijvenhoven, organist van de toenmalige Gereformeerde kerk van Monster. Sinds 1983 is hij vaste organist van diezelfde kerk, De Hoeksteen van de Protestantse gemeente Monster. Vanaf 1990 bespeelt hij het orgel in de Franciscuskerk in Den Haag Loosduinen (terrein Parnassia, voorheen Bloemendaal) en sinds de eeuwwisseling verzorgt hij voor de kerk ook het jaarrooster met voorgangers, musici en koren.
Vanaf 1996 begeleidt hij de erediensten in de kerk van Ter Heijde en sinds 2014 is hij een van de organisten in De Lichtbron. Tenslotte speelt hij ook bij vieringen op het Westerhonk, in de Opmaat en op het Woerdblok in respectievelijk Monster en Naaldwijk.
Het begeleiden van de samenzang is voor hem de kern van zijn orgelspel: de gemeente moet worden meegenomen in de psalm of het lied zowel qua melodie, tekst als sfeer.
In het dagelijks leven is hij docent Nederlands in het voortgezet onderwijs en repeteert wekelijks het gevarieerde muziekrepertoire als eerste tenor in het Westlands Mannenkoor.
‘Wij moeten Gode zingen, halleluja.’  713 NLB